انواع باتری لپتاپ

۵/۵ - (۱ امتیاز)

باتـری لپ‌تاپ‌ها در دو نوع داخلی، بدون قابلیت جداسازی توسط کاربر و نوع خارجی که قابلیت جداسازی دارند و می‌توان به سادگی آنها را از دستگاه جدا کرد و یا در صورتی که باتری خراب باشد بدون مراجعه به تعمیرگاه آن را تعویض کرد، تولید می‌شوند. در سال‌های اخیر استفاده از باتری‌های داخلی رونق گرفته و شرکت‌های بزرگی مثل لنوو و ایسوس دستگاه‌های خود را با این باتری‌ها روانه بازار می‌کنند.

در گذشته باتری‌ها از جنس نیکل و کادمیوم تولید می‌شدند و اصطلاح اثر حافظه در مورد آنها کاربرد داشت. عبارت حافظه به این دلیل است که ظاهرا باتری‌ها، کمترین و بیشترین مقدار شارژ را به عنوان ظرفیت خود شناسایی می‌کردند و توصیه می‌شد تا باتری زمانی که برای اولین بار استفاده می‌شود بطور کامل تخلیه شود تا کمترین ظرفیت خود را بشناسد و وقتی دوباره شارژ می‌شود ساعت‌ها در حالت شارژ کامل بماند تا بیشترین مقدار ظرفیت نیز مشخص شود. از سوی دیگر گفته می‌شد باتری‌ها را می‌توان تا دفعات مشخصی شارژ کردو تفاوتی ندارد شارژ ۹۹ درصد باشد یا یک درصد. اغلب کاربران برای افزایش دوام باتری شارژ آن را بطور تا انتها استفاده و بعد آن را بطور کامل شارژ می‌کردند.

باتری‌های امروزی از جنس لیتیوم است و در آن یون‌های لیتیوم برای نگهداری شارژ کاربرد دارند در نتیجه استفاده از این روش‌ها می‌تواند استرس زیادی به باتری وارد کند. باتری‌های لیتیومی بر اساس درصد باقی مانده از فضای انرژی شارژ می‌شوند و میزان شارژ تاثیری روی کارایی آنها ندارد.

چند نکته در مورد باتری لپتاپ

تصور عامه این است که باتری‌ها را تا زمانی که شارژ آنها به طور کامل تخلیه نشده‌ است نباید به شارژ زد. یا اینکه هر چند وقت یک‌بار باید این باتری‌ها کاملا شارژ و دشارژ(تخلیه) شوند، اما این تصورات اشتباه است. حتی این کار صدمه بیشتری به باتری وارد می‌کند و از عمر آن کم می‌کند.

اگر شما یک باتری دیگر دارید، آنها را به طور مشترک استفاده کنید. به این صورت که یک بار از باتری اول و بار دیگر از باتری دوم استفاده کنید.

اگر می‌خواهید برای مدت خیلی طولانی (مثلا چند هفته) از باتری استفاده نکنید، آن را از لپ‌تاپ خود جدا کنید. البته باید شارژ آن ۴۰ درصد باشد و سپس آن را جدا کنید. همچنین توجه داشته باشید که باید باتری را در مکانی به دور از رطوبت قرار دهید. در کل دمای بسیار مناسب برای نگهداری آن بین صفر تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

دستگاههای USB بزرگترین مصرف کننده انرژی باتری هستند. پس همه دستگاههای خارجی نظیر ماوس های خارجی، PC Card ها، Wi-Fi، بلندگوهای خارجی، بلوتوث و حتی iPod خود را از دستگاه جدا سازید.

گرمای بیش از حد، باتری را به آرامی اما به طور حتم از بین می برد. از قرار دادن لپ تاپ در زیر نور مستقیم خورشید یا درون یک اتومبیل دربسته جلوگیری کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده