تمیز کردن تلویزیون ویژه خانه تکانی

امتیاز دهید

در گذشته که صفحه نمایش تلویزیون ها شیشه ای بود ، با کاغذ یا حوله یا یک دستمال به سادگی آن را تمیز می کردیم . اما صفحه نمایش تلویزیون های جدید، یک نوع پلاستیک بوده و اگر کمی غفلت کنیم ، به کلی آسیب خواهند دید.

در این مقاله روش تمیز کردن تلویزیون به روش دستمال میکروفیبری که محبوب ترین و ساده ترین روش می باشد، بررسی خواهیم کرد:

گام اول : تلویزیون را خاموش کنید

قبل از شروع به اقدام برای تمیز کردن صفحه نمایش ، حتما تلویزیون را خاموش نمایید ، در غیر این صورت ، پیکسل های صفحه نمایش تلویزیون دچار مشکل خواهند شد.
همچنین از لحاظ بینایی ، وقتی جسمی تیره و سیاه باشد ، طبیعتا شما بهتر می توانید آلودگی های آن را ببینید و آن ها را تمیز کنید.

گام دوم : یک دستمال میکروفیبر تهیه کنید

دستمال های میکروفیبری ، دستمال هایی هستند که از خود پرزی باقی نمی گذارند ، برای همین به شدت برای تمیز کردن عینک کاربرد دارند. به نقل از ITPro ، در صورتی که شما به این دستمال ها دسترسی ندارید ، می توانید از دستمال هایی که برای پاک کردن عینک های آفتابی استفاده می گردد استفاده نمایید و در صورتی که به هیچ کدام دسترسی ندارید ، به ناچار می بایست از پارچه های نخی قدیمی که بدون پرز هستند و یا پارچه های نرم و فشرده نشده یک بار مصرف که بدون موارد شوینده اضافی هستند استفاده کنید.

گام سوم: تمیز کردن صفحه نمایش

حال می توانید برای زدودن آلودگی های صفحه نمایش خود ، به سادگی از این دستمال میکروفیبری استفاده کنید. یادتان نرود که شما می بایست نکات زیر را حتما رعایت کنید:

  • اولا این که برای تمیز کردن یک نقطه از صفحه نمایش ، دستمال را به هیچ عنوان روی آن فشار ندهید، چرا که صفحه نمایش شما خراب خواهد شد. اگر می بینید که وقتی با دستمال میکروفیبری از روی آن عبور می کنید ولی آلودگی و کثیفی پاک نمی شود ، راهش این نیست که دستمال را فشار دهید. به جای این کار سعی کنید که دستمال را چند بار از آن نقطه عبور دهید.
  • به هیچ عنوان از دستمال کاغذی و دستمال توالت یا لباس های کهنه خود برای تمیز کردن تلویزیون استفاده نکنید . چرا که این دستمال ها اولا به صفحه نمایش ساییده می شوند و صفحه تلویزیون را دچار مشکل می کنند ، ثانیا از خود پرز بر جای گذاشته و تنها اعصاب شما را خراب خواهند کرد.

گام چهارم : تست کردن

به صفحه نمایش نگاه کنید ، چون ما تا کنون به صورت خشک کار کردیم ، ممکن است آن طوری که دلخواه شما بود ، تمیز نشده باشد. با این حال اگر توانستید بدین گونه تلویزیون را به صورت دستمال خشک تمیز کنید ، به شما تبریک می گوییم . شما پس از این باید به سراغ تمیز کردن قاب بروید. در غیر این صورت گام بعدی را بخوانید :

گام پنجم : استفاده از روش تر ( در صورتی که تا کنون نتوانسته اید با روش خشک تلویزیون را تمیز کنید.)

اگر روش دستمال خشک موثر واقع نشد ، به سراغ مواد شیمیایی نروید ، چرا که پیکسل های تلویزیون به شدت به موارد شیمیایی حساس هستند. به جای آن ، سرکه و آب را به نسبت یک به یک مخلوط کنید و بدین صورت یک تمیز کننده بسازید. چون سرکه ماده ای طبیعی است ، برای تلویزیون مشکلی ایجاد نمی کند. البته این در صورتی است که شما ، مایع تمیز کننده نداشته باشید. در فروشگاه های لپ تاپ و تلویزیون ، مایعی مخصوص تمیز کردن LCD عرضه می شود که عملکردی فوق العاده دارد.

گام ششم: تمیز کردن نمایشگر ، به کمک مایع و دستمال

دستمال را در مایعی که خودتان در گام قبلی ساخته اید و یا از فروشگاه ها تهیه کرده اید بزنید و آن را کمی مرطوب کنید. توجه کنید که به هیچ عنوان ، مایع را روی تلویزیون نریزید ، چرا که در این صورت ، آثار آن به صورت دائمی روی نمایشگر باقی خواهد ماند.

تنها با کمی مرطوب کردن دستمال و عبور آن از روی سطح نمایشگر ، خواهید توانست که به سادگی صفحه نمایش را تمیز نمایید.

گام هفتم : خشک کردن تلویزیون با دستمال میکروفیبر دوم

پس از این که با عبور دستمال میکروفیبر مرطوب ، توانستید که آلودگی ها را پاک نمایید ، می بایست به کمک دستمالی میکروفیبری دیگر ، رطوبت حاصل از دستمال اول را گرفته و صفحه نمایش را کاملا تمیز کنید.

گام هشتم : تمیز کردن قاب تلویزیون

پس از انجام کلیه مراحل بالا ، حال می توانید به سادگی قاب را به کمک همان دستمال تمیز کنید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگر پیکسل تلویزیون بسوزد ، قابل تعمیر است ؟

خیر دوست عزیز پیکسل سوخته قابل تعمیر نیست. باید کل پنل مانیتور عوض شود

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده