لپ تاپ های سری تینک پد لنوو

امتیاز دهید

لنوو از لپ‌تاپ‌های جدید سری تینک پد پی خود با نام‌های P51،P51s و P71 پرده‌برداری کرد. این سری از محصولات لنوو از جدیدترین سخت‌افزار تولیدشده توسط اینتل و انویدیا بهره می‌برند و برخی از این دستگاه‌ها دارای درجه‌ی مقاومت نظامی هستند

که وجود این ویژگی برای محصولات لنوو یک نکته‌ی خوش‌آیند محسوب می‌شود. این شرکت با معرفی لپ‌تاپ‌های مورد اشاره سعی دارد نیازهای اکثر کاربران را رفع کند. به‌عنوان مثال مدل پی ۷۱ از این سری قدرت بسیار زیادی دارد و مدل پی ۵۱ اس از قابلیت حمل بالایی بهره می‌برد.

تینک‌پد پی ۵۱‍ (ThinkPad P51)

اولین مدل از جدیدترین لپ‌تاپ‌های لنوو، تینک‌پد پی ۵۱ نام دارد. این محصول از پردازنده‌ی اینتل زنون E3-v6 بهره می‌برد و پردازنده‌ی گرافیکی آن Quadro M2200M انویدیا است. این محصول همچنین از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم دی‌دی‌آر ۴ بهره می‌برد و حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی آن ۲ ترابایت است. علاوه بر این، امکان خرید تینک‌پد پی ۵۱ در سه مدل با نمایشگرهایی در ابعاد مختلف وجود دارد. مشخصات صفحه‌نمایش این سه مدل به شرح زیر است:

  • مدل اول: نمایشگر IPS فول اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) – ۲۵۰ نیت
  • مدل دوم: نمایشگر IPS فول اچ‌دی لمسی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) – ۲۲۰ نیت
  • مدل سوم: نمایشگر IPS با کیفیت ۴K یو‌اچ‌دی (۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) – ۳۰۰ نیت

این لپ‌تاپ مجهز به ۴ پورت یواس‌بی ۳.۰ است. از دیگر پورت‌های ارائه‌شده در این محصول می‌توان به دیسپلی‌پورت ۱.۲، اینتل تاندربولت ۳، گیگابایت اترنت، یک پورت دوگانه‌ی صوتی، شیار سیم‌کارت خوان، اکسپرس‌کارت و اچ‌دی‌ام‌آی ۴.۱ اشاره کرد. از نظر امکانات ارتباطی این لپ‌تاپ به بلوتوث نسخه‌ی ۴.۱، وای‌فای و ۴جی ال‌تی‌ای-آ مجهز شده است. علاوه بر این یک کارت‌خوان چهار در یک به‌منظور پشتیبانی از کارت‌ حافظه‌ی جانبی میکرو اس‌دی، اس‌دی‌اچ‌سی، اس‌دی‌ایکس‌سی و ام‌ام‌سی در این دستگاه تعبیه شده است.

کاربران می‌توانند یکی از سیستم‌عامل‌های اوبونتو، ویندوز ۱۰ پرو و ویندوز ۱۰ هوم/هوم پریمیوم را انتخاب کنند. تینک‌پد پی ۵۱ ضمن داشتن تمامی این امکانات و قابلیت‌ها، حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد. این لپ‌تاپ از ماه آوریل سال جاری و با قیمت ۱۳۹۹ دلار به فروش خواهد رسید.

تینک پد پی ۵۱ اس (ThinkPad P51s)

دومین محصول جدید لنوو در این سری، تینک‌پد پی ۵۱ اس نام دارد. این مدل نیز به نحوی طراحی شده است که قابلیت حمل بالایی داشته باشد و به همین دلیل وزن نهایی آن ۱.۹ کیلوگرم است. این دستگاه از پردازنده‌ی نسل هفتم اینتل Core i7 بهره می‌برد و پردازنده‌ی گرافیکی آن Quadro M520M انویدیا است. امکان انتخاب حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی ۱ ترابایتی معمولی یا اس‌اس‌دی در هنگام خرید این محصول وجود دارد. تینک پد پی ۵۱ اس مجهز به دو اسلات حافظه‌ی SODIMM است و همانند مدل قبلی از یک کارت‌خوان چهار در یک هم بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به بلوتوث ۴.۱ و وای‌فای اشاره کرد. این محصول همانند مدل قبلی در سه مدل با نمایشگر‌هایی متفاوت در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت که مشخصات این سه مدل را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • مدل اول: نمایشگر IPS فول اچ‌دی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) – ۲۵۰ نیت
  • مدل دوم: نمایشگر IPS فول اچ‌دی لمسی (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) – ۲۵۰ نیت
  • مدل سوم: نمایشگر IPS با کیفیت ۴K یو‌اچ‌دی (۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل) – ۳۰۰ نیت

لپ‌تاپ مورد بحث همچنین مجهز به سه پورت یواس‌بی ۳.۰ است. از دیگر پورت‌های در نظر گرفته‌شده برای این محصول می‌توان به درگاه گیگابایت اترنت، یک سیم‌کارت‌ خوان، پورت صوتی دوگانه، تاندربولت ۳ یو‌اس‌بی نوع سی و اچ‌دی‌ام‌آی ۴.۱ اشاره کرد. لپ‌تاپ لنوو تینک‌پد پی ۵۱ اس از ماه آینده و با قیمت ۱۰۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.

تینک پد پی ۷۱ (ThinkPad P71)

در نهایت به سومین مدل لپ‌تاپ‌های جدید لنوو یعنی تینک پد پی ۷۱ می‌رسیم. این محصول نسبت به دو مدل قبلی قدرتمندتر است و از پردازنده‌ی اینتل زنون E3-v6 بهره می‌برد. پردازنده‌ی گرافیکی این دستگاه Quadro P5000M انویدیا است. تینک‌پد پی ۷۱ از ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی رم دی‌دی‌آر ۴ بهره می‌برد و حافظه‌ی داخلی آن ۲ ترابایت است. همچنین امکان اضافه کردن یک درایو نوری DVD-RW یا یک هارد درایو HDD یک ترابایتی به این محصول وجود دارد. کاربران می‌توانند این لپ‌تاپ را در دو مدل با نمایشگرهای مختلف خریداری کنند. مدل اول از نمایشگر IPS با کیفیت فول‌ اچ‌دی بهره می‌برد و مدل دوم صفحه‌نمایشی از نوع IPS با کیفیت ۴K یو‌اچ‌دی دارد.

از جمله پورت‌های در نظر گرفته‌شده برای تینک‌پد پی ۷۱ می‌توان به تاندربولت ۳، سه درگاه یواس‌بی ۳.۰، اکسپرس کارت، یک سیم‌کارت خوان هوشمند، جک صوتی دوگانه، گیگابایت اترنت، مینی‌دیسپلی و اچ‌دی‌ام‌آی ۱.۲ اشاره کرد. راه‌های ارتباطی این محصول شامل بلوتوث نسخه‌ی ۴.۱، وای‌فای، ۴جی ال‌تی‌ای-آ WWAN و کارت‌خوان چهار در یک هستند. افزون بر آنچه گفته شد، امکان انتخاب سیستم‌عامل دلخواه در هنگام خرید وجود دارد.

با توجه به قدرت بالا و امکانات فراوانی که این لپ‌تاپ در اختیار کاربران قرار می‌دهد، تعجبی ندارد که وزن آن به ۳.۴ کیلوگرم رسیده است. لپ‌تاپ مورد بحث از ماه آوریل و با قیمت ۱۸۴۹ دلار به فروش خواهد رسید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده