• اخبار
  • منتظر اکسپریا XZ Premium سونی در بهار باشید

منتظر اکسپریا XZ Premium سونی در بهار باشید

امتیاز دهید

شرکت سونی در نشست مطبوعاتی نمایشگاه MVC2017 محصول جدید خود را معرفی کرد. نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۴K HDR از ویژگیهای مهم این موبایل است.

سونی در سال گذشته Z5 Premium را با نمایشگری ۴K (در زمان پخش محتوای ۴K) معرفی کرد اما اگر این دو دستگاه را در کنار هم قرار دهید و دو صفحه نمایش را مقایسه کنید، XZ Premium تصویر گرم تری را به شما ارائه می دهد.

موبایل جدید سونی دارای سیستم دوربین Motion Eye می باشد. این سیستم میتواند موشن هایی با رزولوشن اچ دی با ۹۶۰ فریم بر ثانیه را ثبت کند. البته این موشن تنها ۰.۱۸ ثانیه به طول می انجامد،‌ پس به شکل فنی می توان گفت که موبایل سونی موفق به ثبت حدود ۱۸۰ فریم می شود، اما زمانی که همین را با ۳۰ فریم بر ثانیه مقایسه کنید، متوجه تفاوت خواهید شد.

دوربین به کار رفته در این موبایل بسیار سریع بوده و پس از فشردن شاتر، هیچ مکثی احساس نمی شود. سونی از سیستم سنسور سه گانه در دوربین این دستگاه استفاده کرده است: فوکوس لیزری، سنسور فروسرخ RGBC  برای بالانس بخشیدن به نور سفید و در نهایت یک سنسور تصویر برداری به روز رسانی شده ی ExmorRS که حالا پیکسل هایی ۱۹ درصد بزرگتر از نسل قبل دارد.

رزولوشن این سنسور به ۱۹ مگاپیکسل تقلیل یافته و سونی از موتور پردازش تصویر Bionz خود در آن بهره گرفته. این موتور پردازشی هم به روز رسانی شده تا نویزهای کمتری را درون تصویر دخیل کند.

اکسپریا XZ Premium به چیپست اسنپدراگون ۸۳۵ مجهز است . در حالی که سایرین موبایل های خود را با چیپست های اسنپدراگون ۸۲۰ و ۸۲۱ معرفی می کنند، سونی به سراغ‌ آخرین دستاورد کوالکام که هنوز راه خود را به بازار باز نکرده، رفته است.

در واقع سونی می گوید که XZ Premium هایی که به MWC آورده، مجهز به نسخه آزمایشی اسنپدراگون ۸۳۵ هستند نه نسخه تکمیلی آنها. در نتیجه، سونی یک موبایل نهایی نشده را معرفی کرده و برای روانه شدن XZ Premium به بازار، باید تا چند ماه دیگر و زمانی که اسنپدراگون ۸۳۵ به شکل رسمی ارائه شود، صبر کرد.

این صبر احتمالاً تا پایان بهار به طول خواهد انجامید. به کلامی ساده تر، سونی پرچمداری را معرفی کرده که سه الی چهار ماه دیگر روانه بازار می شود. لازم به ذکر است که حافظه رم ۴ گیگابایت و حافظه داخلی این دستگاه نیز ۶۴ گیگابایت است، هر چند که می توانید ۲۵۶ گیگابایت دیگر نیز از طریق کارت حافظه به آن اضافه کنید.

XZ Premium به گواهی های IP65 و IP68 مجهز شده و حالا با ضخامتی ۷.۹ میلیمتری، کمی باریک تر از نسل قبلی است. موبایل جدید سونی همچنین یکی از بازماندگان اندرویدی است که هنوز از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند.

محصول مورد اشاره از یک باتری ۳۲۳۰ میلی آمپری بهره برده و دارای سنسور اثر انگشت است که طبق روال سونی، در کلید روشن و خاموش کردن موبایل در کنار دستگاه جاسازی شده است.

سونی این موبایل را با رنگ «Luminous Chrome» یا کروم درخشان ارائه می کند که می توان گفت به جای رنگ، بدنه دستگاه بیشتر حالتی مشابه با آینه دارد. این موبایل با رنگ مشکی هم ارائه می شود که حالتی سرمه ای دارد. سونی خبر می دهد که بدنه شیشه ای موبایل به طور کامل با گوریلا گلس ۵ پوشانده شده است.

مسلماً نباید انتظار داشت که پرچمدار جدید سونی با قیمت ارزانی راهی بازار شود اما از آنجایی که موبایل کوچکتر اکسپریا XZs در ۱۶ فرودین با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه می شوند، قیمت حداقلی ۷۹۹ دلار برای اکسپریا XZ Premium دور از انتظار نخواهد بود.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده