چگونه یک سرور انتخاب کنیم؟

امتیاز دهید

برای انتخاب یک سرور(Server) مناسب با دیجی تعمیر همراه شوید
با توجه به طبقه بندی های زیر ، بسته به نیاز کاربر میتوان بهترین سرور را انتخاب نمود.

طبقه بندی سرور ها براساس کاربرد سرور :
سرورها بر اساس کاربرد و توانایی ها به دسته های زیر تقسیم می شوند :
• Storage Server
• File Server
• Internet Server
• Application Server
• Database Server
پس از اینکه کاربرد سرور در مجموعه ی مورد نظر مشخص شد ،با توجه آن،می توان مشخصات CPU ، Ram و Storage مورد نیاز ( و در صورتی که وجود Redundancy در موارد مختلف که سرور قابلیت Support آن را داشته باشد ، لازم است )بررسی نمود.
در مرحله بعد مقدار فضایی که محل قرارگیری سرور خواهد بود ،تعیین کننده ی شکل ظاهری سرور است.
طبقه بندی سرورها بر اساس شکل ظاهری :
سرورهای ایستاده (Tower)
خصوصیات این نوع سرورها :
به صورت ایستاده قرار می گیرند هستند
تمامی اجزای معمولی و سنتی سرورها اعم از مانند هارد دیسک، مادربرد، CPU ، شبکه، کابل، منبع تغذیه و … را در داخل خود دارا هستند
از قابلیت افزایش دیسک های اضافی برای بالابردن میزان ذخیره سازی اطلاعات برخوردارند
نسبت به شکل های دیگر فضای بیشتری اشغال می کنند و مقیاس پذیری کمتری دارند
با توجه به خصوصیات فوق ،این نوع سرورها ، جهت استفاده در فضاهای اداری کوچک، ایده آل هستند و دارای توان پردازشی مناسب و فضای ذخیره سازی داخلی بالایی میباشند.
• سرورهای قابل نصب در رک (Rack Mount Servers)
خصوصیات این نوع سرورها :
طراحی ویژه جهت قرارگرفتن و نصب در فضاهای کوچک درون رک ها ،به نحوی که دارای شکاف های گسترش پذیری هستند که امکان اضافه کردن کارت های شبکه،ماژول های فیبر نوری و … را فراهم می سازد.
امکان بهترین استفاده از کمترین فضا و مدیریت متمرکز سرور و کابل کشی.
امکان افزایش گسترش پذیری زیر ساخت ها ،به این معنی که در آینده بر طبق نیاز ، اضافه کردن سرورهای بیشتر امکانپذیر است و می توان آن ها را به دستگاه های ذخیره سازی اطلاعات تحت شبکه NAS یا تحت شبکه SAN متصل نمود .
ارایه نمودن بیشترین توان پردازش در محدود ترین فضا
بنابراین سرورهای قابل نصب در Rack این امکان را فراهم می سازد تا در یک مجموعه ی به هم پیوسته در یک قالب کار کنند ، اما فاقد هرگونه وابستگی و تجمیع پذیری باشند .این خصوصیت ، قابلیت انعطاف پذیری بیشتری را به دنبال داشته و می توان سرورهای شرکت های متفاوت را در یک Rack در کنار هم نصب نمود در واقع این سرورها از اجزای اشتراکی هم استفاده مستقیم نمی کنند. با توجه به خصوصیات فوق ،این نوع سرورها،جهت استفاده در مراکز داده، در کنار فضاهای ذخیره سازی اطلاعات، ایده آل هستند.
• سرورهای Blade: سرورهای کوچکی هستند که در قفسه های پره دار قرار داده شده اند.
خصوصیات این نوع سرورها :
o امکان قرارگیری تعداد زیادی سرور در یک فضای کوچک. به این ترتیب که یک قفسه، فضای لازم برای قرارگرفتن سرورها و ابزارهای ذخیره و بازیابی اطلاعات و همچنین تعداد زیادی اجزای اشتراکی را مانند منبع تغذیه، تهویه، شبکه و … که همه توسط یک سیستم مدیریتی کنترل می شوند، را با هم مهیا می کند.
o اشغال فضای نسبت به انواع دیگر
o مصرف کردن برق کمتر به ازای هر سرور به دلیل استفاده از منبع تغذیه و تهویه مشترک و به دنبال آن کاهش ایجاد گرما و در نتیجه صرف هزینه ی کمتر برای خنک نمودن سیستم
در برخی از این نوع قفسه های سرور، می توان تعداد سرورها را تا ۶۰% افزایش داد .
با توجه به خصوصیات فوق ،این نوع سرورها، جهت استفاده در مراکز داده در کنار فضاهای ذخیره سازی اطلاعات خارجی ایده آل هستند. زیرا قادرند که در یک فضای محدود با حداقل مصرف برق و تهویه ، توان پردازشی حداکثری را ارائه دهند.
نکته : در مقایسه با شکل ساختاری Blade ، سرورهای قابل نصب در Rack ، محدودیت بیشتری در تعداد درایورها و حافظه ایی که می توان نصب کرد دارند .
پس از مشخص نمودن کاربرد و شکل ظاهری سرور مورد نظر ، موارد زیر نیز در نهایت حایز اهمیت است:
• برآورد فضای دیسک مورد نیاز از طریق ارزیابی حجم داده ی فعلی و میزان ایجاد داده های جدید در ماه. سروری را در نظر بگیرید که بتواند به شما امکان اضافه کردن درایوهای بیشتر را بر اساس نیاز و با افزایش حجم اطلاعات بدهد .
• تولیدکنندگان نرم افزارها، حداقل میزان حافظه و میزان پیشنهادی آن را برای کارایی بهتر نرم افزارهایشان مشخص می کنند. در صورت امکان، به اندازه ی میزان پیشنهاد شده حافظه برای هر نرم افزار خریداری کنید .
• اگر سرور شما برای کارهای بسیار مهم و کاربردهای حیاتی استفاده خواهد شد، شما باید حداقل امکان RAID1 را داشته باشید، که به این ترتیب داده های شما بر روی بیش از یک درایو ذخیره می شود تا در صورتیکه یکی از آن ها دچار مشکل شد، اطلاعاتتان از بین نرود .
• تا جای امکان تلاش کنید که سروری خریداری کنید که در قبال اجزای سخت افزاری آن گارانتی معتبر وجود داشته باشد. بهتر است محلی که سرور را از آن خریداری می کنید توان فنی و نیروی تخصصی لازم برای راه اندازی، نگه داری و رفع نقص اشکالات احتمالی را داشته باشد تا در صورت بروز اشکالات، در اسرع وقت راه حل های مناسب را ارائه کنند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده