کامپیوتر های All in One چیست؟

۴.۲/۵ - (۴ امتیاز)

کامپیوتر های چندمنظوره را در بازار ایران به اسم های گوناگونی می شناسند.
کامپیوترهای یکپارچه، کامپیوترهای بدون کیس، کامپیوترهای ALL IN ONE، کامپیوترهای AIO و… اسم‌هایی هستند که روی این دستگاه ها کم حجم و بی سرو صدا گذاشته اند.
کامپیوترهایی که تمامی قطعات مانند پردازنده، کارت گرافیک، حافظه و حتی اسپیکر و وب کم و… در فضایی به اندازه یک مانیتور تعبیه شده اند.

به طور کلی، کامپیوترهای چند منظوره صرفا شامل یک مانیتور هستند که در پشت این صفحه نمایش قطعات سخت افزاری مانند پردازنده، مادربورد، کارت گرافیک و دیگر سخت افزار های لازم برای کامپیوتر وجود دارد. یعنی کیس و مانیتور یکی شده اند.

البته می توانید به این دستگاه کیبورد و ماوس متصل کرده و با آن کار کنید. یکی از ویژگی های جالب این دستگاه ها مصرف کم برق و فضای اندکی است که اشغال می کند. به همین علت این محصولات بیشتر برای محیط های اداری کوچک، سازمان ها، بانک ها و… که فضا برای آنها اهمیت زیادی دارد و در عوض سیستمی می خواهند که کارآیی بالا و شکل ظاهری قابل توجهی نیز داشته باشد، کاربرد دارد.
حتی این اواخر کاربران خانگی هم به استفاده از این کامپیوترهای چندمنظوره روی آورده اند.
عرضه نمونه های حرفه ای از این نوع کامپیوترها نیز پای گیمرها و گرافیست های حرفه ای را هم به بازار این کالا باز کرده است. به گفته کارشناسان، مصرف برق اندک این کالا یکی از نقاط قوت کامپیوترهای چند منظوره است. بر اساس اعلام کارشناسان برق مصرفی کامپیوترهای چندمنظوره حدود ۸۰ تا ۸۵ درصد کمتر از برق مصرفی یک PC عادی است. همچنین برخی از دستگاه ها دارای صفحه SINGLE TOUCH هستند که تنها با یک انگشت قابلیت انجام امور را دارند و دسته دیگر به صفحه MULTI TOUCH مجهزند که کاربر قابلیت انجام امور با چند انگشت و استفاده آسان تر را دارد. دسته ای نیز دارای صفحه غیر لمسی هستند.

نکاتی برای خرید All in one

در نظر داشته باشید که تنها تجهیز یک دستگاه ALL IN ONE به پردازنده قدرتمند و کارت گرافیک قوی و همچنین صفحه نمایش لمسی ضامن بهترین بودن آن نیست! با رشد تکنولوژی و محبوبیت این دستگاه ها، نمونه های مبتنی بر تکنولوژی های جدیدتری وارد بازار شده اند که کاربری بهتری را برای کاربر به ارمغان می آوردند. مثلا برخی از دستگاه ها به Blue ray Player و نمایشگر لمسی HD مجهزند. گروهی نیز به پردازنده های پرقدرت یا پردازنده های جدید هاسول مجهزند که بهترین ها در بازار هستند. این نوع دستگاه ها معمولا قیمتی بالای ۳ تا ۴ میلیون تومان دارند. همچنین برخی از کامپیوترهای چندمنظوره دارای قابلیت نمایش تصاویر به صورت سه بعدی هستند. پس اگر از طرفداران این نمونه ها هستید، بدانید باید مبلغی بیش از ۳ تا ۵ میلیون تومان هزینه کنید. این را هم فراموش نکنید که رایانه های All in One در اکثر موارد فاقد قابلیت تعویض قطعات داخلی هستند، اما برخی برندها برای راضی نگه داشتن کاربران مشکل پسند اقدام به ساخت مدل هایی کرده اند که کاربر پس از خرید آنها می تواند رم، هارد، فن ها و درایو اپتیکال را به دلخواه تعویض کند.اگر نمایشگر سیستم شما لمسی باشد، کار با بازی های جالبی چون AngryBirds بسیار برایتان جذاب خواهد بود و البته دستگاه های این چنین قیمت گرانی نیز دارند. این لذت برای گیمرهای کم سن و سال به مراتب بیشتر است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود، این است که این نمایشگرها معمولا چندان هم با ویندوز ۷ سازگاری ندارند.محصولات ظریف در نوع خود بسیار زیبا هستند، اما این ظرافت به قیمت کم شدن تعداد پورت های آنها تمام می شود. با وجود این، هرچه یک محصول جدیدتر باشد، خروجی های جدیدتر و بیشتری خواهد داشت. در کل یک دستگاه AIO به پورت های USB ،HDMI CARD READER ، E SATA و… مجهز است که دستگاه های جدیدتر به پورت USB ۰/۳ نیز مجهزند.

این مطلب را به اشتراک بگذارید

اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

ممنون از شما.واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

سپاس از شما

مطالب مرتبط

تفاوت گرامافون های جدید با قدیمی

بررسی کلی گرامافونهای همه کاره جدید و تفاوت آن با گرامافونهای قدیمی

در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت گرامافون های قدیمی با جدید آشنا کنیم. شاید فکر کنید که …

مشاهده
انواع دستگاه های تصفیه هوا

کلیاتی درباره دستگاه تصفیه هوا

تصفیه‌کننده‌های هوا یا دستگاه تمیزکننده هوا دستگاههایی هستند که از یک یا چندین فیلتر داخلی و فن تشکیل شده اند تا ذرات ریز معلق در محیط ، بوی نامطبوع و دود را از هوا در یک اتاق جذب کنند سپس هوای تصفیه شده به داخل اتاق بازگردانده می شود.

مشاهده
همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

همه چیز درباره مایع ریز اتوماتیک

مایع ریز یا به اصطلاح صابون ریز اتوماتیک یک دستگاه بهداشتی است که برای شستشوی دست ها در حمام ها، توالت ها، رستوران ها، ادارات، بیمارستان ها و مکان های عمومی استفاده می شود.

مشاهده

نمایندگی JBL و معرفی این برند

در این مقاله می خواهیم به نقد و بررسی کامل تجهیزات JBL و خدمات ارائه شده توسط این برند محبوب بپردازیم.

مشاهده